آلومینیوم و سازندگان کشتی

آیا می دانید 44 کشتی سازی و تجهیزات تعمیر کشتی در ایالات متحده وجود دارد که در 15 ایالت ساخته شده و با آلومینیوم تعمیر و بازسازی می شوند؟این بدیهی است. قیمت پروفیل ساوه در تهران نشان می دهد که آلومینیوم به طور فزاینده ای جایگزین فولاد به عنوان ماده بدنه مورد علاقه در برنامه های دریایی می شود زیرا علاوه بر کاهش هزینه های عملیاتی ، قابلیت های متنوعی را ارائه می دهد.

آلومینیوم و سازندگان کشتی

ساختار بدنه ساخته شده از آلومینیوم با همان استاندارد ساخته شده دارای وزنی بین 35٪ تا 45٪ کمتر از ساختار بدنه فولادی است. این بدان معنی است که یک قایق آلومینیومی با طراحی مناسب می تواند وزن سبک تری داشته باشد. انواع قالب برای سازه های بتنی اما از سایر نمونه های دیگر مانند پلاستیک تقویت شده با الیاف (FRP) یا فولاد ضد زنگ قوی تر باشد. وزن بدنه دو سوم وزن یک قایق FRP و کمتر از ½ وزن یک بدنه فولادی با اندازه مشابه است.

جابجایی بزرگ مورد نیاز کشتی های کوچکتر

مسئله وزن ساختار بدنه تأثیر بیشتری بر روی شناورهای کوچکتر دارد زیرا کشتی های بزرگتر بدون در نظر گرفتن مواد استفاده شده در سازه قادر به جابجایی مورد نیاز هستند. قیمت پروفیل ضد زنگ در مشهد این برای شناورهای کوچکتر صدق نمی کند. برای مثال یک کشتی کوچک مسافرتی که زیر 35 فوت باشد ، برای تحمل وزن ساختار بدنه به هواپیمای بزرگ آب و جابجایی زیاد نیاز دارد و باعث می شود فولاد یا FRP بهینه نباشد.چرا آلومینیوم مورد علاقه سازندگان کشتی است

فولاد در مقابل وزن آلومینیوم

وزن فولاد 7850 کیلوگرم در متر مکعب است در حالی که وزن آلومینیوم 2660 کیلوگرم در متر مکعب است که تقریباً یک سوم وزن فولاد است. این به معنای کاهش چشمگیر هزینه های سوخت و در عین حال امکان مأموریت اضافی از جمله سنسورها و سلاح ها است.اجزای اصلی در ساختمانهای فلزی پیش مهندسی شده چیست اختلاف معنی دار در وزن سازه ای بیشتر از جبران کننده وزن اضافی از مواد محافظ در برابر آتش ساختاری و سیستم های مهار آتش از جمله شبکه های آتش نشانی و هیدرنتس نصب شده بر روی یک سکوی آلومینیومی با مقره های مناسب برای ارتعاش برای جلوگیری از حرکت غیر ضروری است.چرا آلومینیوم مورد علاقه سازندگان کشتی است

برخی از مزایای شناخته شده ساختار بدنه آلومینیومی عبارتند از:

  1. مصرف سوخت بهتر – در نتیجه 21 درصد صرفه جویی یا حدود 150،000 لیتر سوخت در سال است
  2. کاهش حساسیت به معادن (چون آلومینیوم غیر مغناطیسی است) و از بین بردن نیاز به سیستم گران قیمت و سنگین
  3. یکپارچگی ضد آب را در برابر بارهای قابل توجه انفجار زیر آب حفظ کنید
  4. تحمل قابل توجه تغییر شکل پلاستیک قبل از خرابی سازه به دلیل خاصیت شکل پذیر بودن ساختار آلومینیوم
  5. صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های تعمیر و نگهداری به دلیل لایه محافظ اکسید آلومینیوم که در سطح مواد تشکیل می شود ، نگهداری و پوشش سالانه مخازن ، فضاهای خالی ، لولها و سایر فضاهای داخلی را ضروری نمی کند.
  6. مقاومت در برابر خوردگی آلیاژ آلومینیوم درجه دریایی ، نیاز به پوشش های محافظ در تمام سطوح بدنه را از بین می برد.
  7. چندین سیستم عامل نیروی دریایی مانند کشتی های رزمی ساحلی ساخته شده اند و بدون هرگونه رنگ بالایی ساخته و تولید می شوند ، در نتیجه وزن و هزینه نگهداری کشتی کاهش می یابد.

مقاومت در برابر خوردگی

دلیل اصلی اینکه استفاده از آلومینیوم به غیر از ویژگی های سبک و استحکام آن بسیار گسترده شده است ، مقاومت در برابر خوردگی بی نظیر آن است. آلومینیوم دارای یک لایه قوی و چسبنده از اکسید آلومینیوم است. فولاد گالوانیزه که هنگام قرار گرفتن فلز برهنه در جو ، روی سطح تشکیل می شود. از طرف دیگر ، فولاد دارای خواص خوردگی اکسید یا هیدروکسید است که سست و پودری است ، بنابراین هیچ گونه محافظتی از سطح فلز ایجاد نمی کند.آلومینیوم دیگر صادر شده خطاب و غلبه برعلاوه بر این ، با پیشرفت در طراحی ، تجزیه و تحلیل و ساخت کشتی ، نگرانی های گذشته آلومینیوم از نظر حساس سازی ، ترمیم و خوردگی برطرف شده و برطرف شده است.چرا آلومینیوم مورد علاقه سازندگان کشتی است.

فلزنقره فولاد آلیاژی فلز طلا
ورق سیاه فولاد کربن فلز برنز
ورق آلیاژی فولاد استنلس استیل فلز برنج
ورق رنگی فولاد اهواز فولاد

 

بهترین نمونه از قابلیت اطمینان آلومینیوم

مزایای یک کشتی آلومینیومی بهتر است در کشتی با سرعت بالا (HSV) برای وزارت دفاع ایالات متحده – “WestPac Express” مثال زد و به نمایش گذاشته شود. این هشت سال است که به طور مداوم در حال پشتیبانی است و از سومین نیروی اعزامی تفنگداران دریایی ایالات متحده در اوکیناوا پشتیبانی می کند. Westpac Express 101 کاتاماران ساخته شده از آلومینیوم است که سالانه حداکثر 3500 ساعت کار می کند و توانایی حمل سالانه 19000 پرسنل و 15000 تن بار را با 35 گره دارد. WestPac Express در هشت سال خدمت خود ، هیچ مسئله قابلیت اطمینان فنی مربوط به ساختار بدنه آلومینیومی اولیه یا مرتبط با آن را نداشت.چرا آلومینیوم مورد علاقه سازندگان کشتی است