نکات مهم در آزمایش میلگرد
نکات مهم در آزمایش میلگرد
آزمایش های تقویتی می توانند برای نشان دادن کیفیت و قدرت مفید باشند. برای ایجاد یک قسمت فولادی ، مانند اتصالات ، و انتخاب یک روش ساخت ، باید خواص یک آلیاژ خاص را به طور دقیق مشخص کنید. برای پیش بینی رفتار نمونه ساخته شده می توان در آزمایشات مختلفی آزمایش کرد. نکات مهم در آزمایش میلگرد
لوله درز مستقیم تست گاز ۲
یکی از پرکاربردترین تست ها برای تست قطعات فولادی برای تولید رابیتس از جمله تست های تقویتی ، آزمایش تخریب است. در آزمایش مخرب ، آزمایش سخت شدن همچنان ادامه دارد.
انواع تست تقویت چیست؟
انواع تست های تقویتی به دو دسته تقسیم می شوند: آزمایش مخرب و آزمایش غیر مخرب که هر کدام در زیر توضیح داده شده است.
- نوع آزمایش تخریب تقویت شده
- تست کششی
- تست سختی
- آزمایش ضربه
- تست پیچ خوردگی و خستگی
- انواع تست غیر مخرب تقویتی
- معاینه سونوگرافی
- معاینه اشعه ایکس
- تأیید شده توسط ذرات مغناطیسی
- آزمایش سخت شدن مخرب چگونه انجام می شود؟
- تست کششی
- از تست استرس تقویتی برای شناسایی خصوصیات مکانیکی و استاتیک تقویت استفاده می شود. این خصوصیات عبارتند از:
- تطبیق پذیری
- حد نرخ
- قابلیت ارتجاعی
- نقطه انتقال
- استحکام کششی
- مدول الاستیسیته
- حد الاستیک
- تحمل در برابر آسیب پذیری
- تست کششی یکی از تست های استاندارد است که در دستگاه های ویژه انجام می شود. دستگاههای ویژه می توانند در تست ولتاژ سوپاپ هیدرولیکی یا مکانیکی عمل کنند. نکات مهم در آزمایش میلگرد
تست اتصالات
اجزای اصلی دستگاه های ویژه برای تست شیر ولتاژ
بار وارد شده را بر روی نمونه نمایش دهید
تست کشش
بعد از انجام آزمایش میزان تغییر طول سفت کننده در قسمت کششی نمونه مشخص می شود. هنگام آزمایش مقاومت کششی ، استحکام کششی و کشیدگی پس از شکست و تنش عملکرد مشخص می شود. این فاکتورها مطابق DIN1045 تعریف شده اند. نکات مهم در آزمایش میلگرد
اتصالات تأیید شده را دوباره بررسی کنید. این میله ها ابتدا با دمای 250 درجه سانتیگراد گرم می شوند و سپس با استفاده از دمای محیط 15 تا 35 درجه سانتیگراد به طور طبیعی سرد می شوند. علاوه بر تست های فوق ، شرایط پیری نیز در نظر گرفته می شود.
تست خستگی
از تست های خستگی برای آزمایش میلگردها و لوله هایی(لوله چیست) که قبلاً در خم شدن بتن استفاده شده اند استفاده می شود. نوار معمولاً با مقدار مشخصی از استرس شکسته می شود ، اما هنگامی که استرس واقعی رخ می دهد ، اتصالات آزمایش شده قادر به تحمل نیستند. در نتیجه ممکن است دریچه در طی ماههای استفاده شکسته نشود. به این نوع از خرابی خستگی گفته می شود.
تفاوت فولاد نورد گرم و فولاد سرد
در مرحله اولیه استرس ، ذرات ریز تشکیل دهنده آرماتور می توانند فرار کنند ، اما همچنان در برابر شکست مقاومت می کنند ، اما در صورت ادامه این استرس ، ترک های کوچکی در بدن تقویت کننده تشکیل می شوند ، به تدریج این ترک ها را افزایش می دهند و در نهایت اسکلت حساب شکست.
تست شیر 1
نوع تست خستگی
قطعاتی که در معرض بارهای مختلف قرار دارند باید طبق معیارهای خستگی طراحی شوند. ملاک خستگی به تعداد دفعاتی که یک قسمت معین در برابر رسیدن به نیروی مشخصی مقاومت می کند ، اشاره دارد. نکات مهم در آزمایش میلگرد این تعداد دفعات آزمایش آهن و فولاد برابر است با 10،000،000 عکس ، اما 500 میلیون عکس هنگام آزمایش آلیاژهای سبک و آلیاژهای غیر آهنی. انواع تست های خستگی عبارتند از:
تست خستگی تحت فشار
تست میله چرخان
با یک چوب لرزاننده آزمایش کنید
اجزای آزمایش خستگی مکانیکی
این بخشی است که هنگام شکسته شدن شیر به طور خودکار دستگاه را خاموش می کند.
قطعه ای که تعداد ولتاژهای اعمال شده را نشان می دهد. نکات مهم در آزمایش میلگرد
مکانیزم درایو مکانیکی هیدرولیک که چرخه ولتاژ تکراری را به قسمت هدف اعمال می کند.
قطعه ای که حداکثر و حداقل استرس اعمال شده در یک چرخه را اندازه گیری می کند.
تست خم شدن مجدد
آزمایش خم شدن مجدد برای تست تقویت به شرح زیر انجام می شود.
خم شدن آرماتور در 90 درجه سانتیگراد انجام می شود ، در دمای 15 تا 25 درجه ، سختی هنگام پیری در 250 درجه سانتیگراد تعیین می شود. نکات مهم در آزمایش میلگرد
نوار به دمای محیط سرد شد و دوباره در دمای 20 درجه سانتیگراد خم شد.
تست خم هنگامی انجام می شود که قسمت دارای تست کششی موفقی باشد ، به این معنی که هیچ آسیبی یا پارگی در سازه وجود ندارد. برای خم شدن نوار تقویت کننده در مرحله خمش از خم شدن ویژه استفاده می شود و در مکان های ساختمانی نیز استفاده می شود. این خم آج را که ارتفاع آن خلاف نوبت است برمی دارد.